Ak chcete byť dlho sýti a zároveň krásne štíhli, toto radšej nejedzte!

cerealieV súčasnosti sme z každej strany atakovaní zaručenými informáciami o tom, čo jesť a čo radšej vynechať, ak si chceme udržať štíhlu líniu. To, že sa máme vyhýbať mastným nasýteným tukom a prázdnym kalóriám, ste už asi počuli, ale viete aj prakticky, z ktorých potravín sa najete a ktoré vás zasýtia len „naoko“? Magazín life-style o tom prezradí viac. 

Vybíjače energie

Niektoré potraviny nefungujú ako dobíjače energie, ale presne naopak, energiu z nás doslova vysávajú. A hlad nezasýtia. Na vine je najmä nedostatok vody, prípadne vysoký obsah sacharidov v nich. O ktorých jedlách je teda reč?

Cereálie 

Cereálie zaliate mliekom, to sú obľúbené raňajky nielen pre deti, ale aj všetkých, ktorí sa snažia stravovať zdravšie. Akurát, že pocit hladu po nich prichádza veľmi skoro. Prečo je tomu tak? 

Odborníci odpovedajú celkom jasne: „Cereálie obsahujú málo vody. Už dávno je pritom vedecky dokázané, že potraviny s vyšším obsahom vody nás zasýtia omnoho viac.“ Lepším variantom je preto napríklad varená ovsená kaša. 

Jogurty

Možno ste zostali máličko zaskočení. Jogurt je predsa zdravý, obsahuje vápnik, bielkoviny aj látky podporujúce trávenie a imunitu. Avšak, spolu s nimi skonzumujete aj priveľa sacharidov. Ak už si bez dobrého jogurtu neviete predstaviť deň, voľte jogurt grécky, najlepšie taký, ktorý neobsahuje žiadne prídavné cukry, ale len zdravý tuk, vďaka ktorému zároveň chudnete.

Nezabudnite si k tomu pridať dostatok čerstvého ovocia.

Pečivo

Pečivo, najmä to biele, má nadmerne vysoký glykemický index a môže zvýšiť hladinu cukru v tele dokonca viac než  čokoládová tyčinka. V istom veku preto konzumujme pečivo opatrne a s mierou, jeho pravidelný prísun môže totiž viesť aj ku vzniku cukrovky a nadváhe.

Zeleninový šalát

Zelenina je skvelá, zdravá a pre náš život potrebná, no hlad až tak spoľahlivo nezaženie. Stačí však zeleninový šalát doplniť o zdravé tuky a proteíny, akými sú trebárs olivový olej, avokádo, tvrdý syr, kuracie prsia alebo losos. To už je potom iná pesnička. 

Dresingy  a omáčky

Keď si budete na obed dávať skvelý, ľahko stráviteľný šalát z čerstvej zeleniny a kuracích pŕs, zbytočne ho nekazte dresingom. Je to len zbytočný zvyk, priam zlozvyk, s ktorým čo najskôr zatočte.

Ide totiž o to, že majonézové dresingy nie sú príliš zdravé, no mnohé z nich aj zvyšujú chuť do jedla, a teda nás nútia jesť viac, ako by sme potrebovali. Ak sa vám čistý šalát zdá predsa len príliš suchý, skúste pesto, najlepšie čerstvé.

To, že pri chudnutí a snahe o zdravší jedálniček je dobré vyhnúť sa pizze, hranolkám a iným obľúbeným pochutinám z rýchlych občerstvení, je asi zbytočné zdôrazňovať.

__________

Zdroj: harpersbazaar.com/beauty/diet-fitness/tips/a4379/seemingly-unhealthy-foods-that-arent-bad-for-diets/

Obrázok: freedigitalphotos.net/images/pour-milk-into-the-bowl-for-healthy-breakfast-photo-p227550

Komentáre

468 ad