Ako zvýšiť predaj svojho výrobku?

Schopnosť predať výrobok, službu alebo nápad niekomu inému sa považuje za základnú zručnosť v obchodnom svete. Pokiaľ ide o uzatvorenie obchodu, je dôležité pozorne počúvať, uvažovať a inteligentne uplatňovať účinné predajné techniky. Neviete, o čom hovoríme? Prinášame Vám niekoľko trikov, ako zvýšiť Váš predaj.

predaj

Uspokojte zákazníka

Úspešné podniky si dnes uvedomujú, že zákazník má možnosť výberu. Preto sa pre mnohé z nich stalo uspokojenie požiadaviek zákazník meradlom úspechu a strategickým cieľom. Každý podnik má zákazníkov, ale iba dobré služby mu ich udržia dlhšiu dobu. Jednoducho povedané, zákazník je niekto, koho želania a potreby uspokojujeme za niektorú z foriem platby.

Počúvajte!

Počúvajte zákazníka a robte to, čo mu vidíte na očiach. Spýtajte sa ho, či sa mu páči Váš výrobok. Sledujte, koľkí si ho skutočne kúpili a možno zistíte, že ani jeden. Bohužiaľ, aj napriek tomu, že ste boli po celý čas ochotný danému zákazníkovi pomôcť, nemusí to znamenať, že si výrobok na 100% kúpi.

Pomôžte

Dobrý obchodník sa líši od ostatných tým, že dokáže človeku dobre a ochotne poradiť. A tiež má byť k dispozícii, keď ho niekto potrebuje. Čakať na čokoľvek nie je pre nikoho príjemné, určite nie pre Vašich zákazníkov! Obchodovanie s Vami musí byť dynamické a efektívne.

vyrobokBudujte vzťahy

Zákazník nechce len Vaše výrobky či služby. Túži po uznaní, rešpekte, spoľahlivosti, záujme o svoju osobu, servise, pocite dôležitosti, priateľstve, pomoci a pod. Pomáhajte zákazníkom a znížite tak ich úbytok. Pamätajte, že mať dobré vzťahy so zákazníkmi je dôležité tak pri budovaní, ako aj udržovaní toho ruského kolesa.

Buďte online

Dnes už má takmer každá väčšia či menšia firma svoju webovú stránku. Je dôležité, aby ste tu uplatnili zásady internetového marketingu, inak nebude mať žiaden zmysel. Vytvorte si tiež skupinu na sociálnej sieti a pravidelne sem pridávajte novinky. Získajte si klientov občasnými akciami, ponúknite im niečo, čo konkurencia nemá. Je potrebné, aby ste boli so svojimi zákazníkmi v neustálom kontaktne. Aplikujte si na webovú stránku kontaktný formulár alebo online chat. 

Priepasť medzi tým, čo zákazník chce a čo si podniky myslia, že chce, sa rozširuje, pretože zákazníci majú väčšiu kontrolu nad procesom nakupovania. Každý predajca chce byť úspešný, no podarí sa to iba niekomu. No nebojte sa ísť do toho naplno. Bude to síce boj, ale ak sa Vám podarí preraziť, môžete sa ráno s hrdosťou pozrieť do zrkadla a považovať sa za “pána Obchodníka”. 

Zdroj: ibispartner.sk, robertnemec.com, wikihow.com

Obrázok: freedigitalphotos.net

Komentáre

468 ad