Celozrnné výrobky predlžujú život!

potravinyKonzumácia celozrnných potravín môže znamenať zníženie úmrtia na kardiovaskulárne choroby. Nový výskum je jeden z mnohých, ktoré sa zaoberajú potravinami a zdravou výživou.

Ak budete konzumovať celozrnné potraviny, som presvedčený, že to bude pre Vaše telo len prínosom,“ povedal vedecký pracovník Dr. Qi Sun, odborný asistent zdravej výživy na Harvardskej škole verejného zdravia v Bostone.

Denne si doprajte 28g celozrnnej stravy

Vedci zistili, že ľudia, ktorí počas dňa zjedia aspoň 28g celozrnnej stravy, získavajú o o,5 % nižšie riziko úmrtia ako ľudia, ktorí nejedli počas štúdia žiadne celozrnné potraviny. Časť celého zrna, ktorá sa nazýva otruba, má najväčší vplyv na zníženie úmrtnosti. Je tvrdšia, pokrýva jadro celého zrna, obsahuje množstvo vitamínov, vlákninu a antioxidanty. Počas spracovania zrna sa veľké množstvo otrúb „stratí“.

Vedci zistili, že ľudia, ktorí nahradili červené mäso zrnom, majú o 20% nižšie riziko úmrtnosti na srdcové choroby. Samozrejme, že dôležité je aj to, či daný účastník fajčí, pije alkohol, trpí obezitou alebo sa lieči na nejakú chorobu. Zrno má blahodarný účinok aj pri liečbe rakoviny hrubého čreva a tráviacich chorôb. Okrem toho znižuje cholesterol a je zdrojom minerálov potrebných pre zdravé fungovanie organizmu.

Vedci sa teda zhodli na tom, že pokiaľ budú ľudia jesť denne určitú dávku celozrnných potravín a aspoň dvakrát do týždňa si pôjdu zacvičiť alebo sa budú venovať nejakému športu, budú mať oveľa väčšiu šancu na dlhší život ako ľudia, ktorí sa budú stravovať nezdravo.

pecivoZrná pšenice, ryže, kukurica, raž a jačmeň obsahujú množstvo vláknin, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie tráviaceho systému človeka. Celozrnné potraviny sú aj veľmi chutné, takže si ich môžete naozaj dopriať na raňajky a kľudne aj na večeru. Nie je to typ stravy, z ktorej by ste priberali tak, ako napríklad z bieleho pečiva. Pomáha aj pri znížení tuku v našom tele, takže ak sa snažíte schudnúť pár kíl, neváhajte a začnite konzumovať celozrnné potraviny. Skúste variť z celozrnnej múky, ktorá je dôležitá pri príprave mnohých omáčok alebo koláčikov. Ak milujete cestoviny, ochutnajte radšej tie celozrnné, ktoré sú omnoho zdravšie. Nezabúdajte samozrejme aj na pohyb, ktorý je pre naše telo potrebný.

Zdroj: aktuality.sk, livescience.com

Obrázky: freedigitalphotos.net, livescience.com

 

Komentáre

468 ad