Chipsy – nie všetky sú nezdravé

Vznikli ako pomsta nespokojnému zákazníkovi, slávia už 161 rokov, ale sú takpovediac večné. Chipsy miluje celý svet a možno by ani nevznikli, keby sa George Crum nepokúsil o sladkú, pardon, slanú pomstu. Dodnes sa vymýšľajú stále nové a nové príchute, ktoré si získavajú svojich fanúšikov. Na oslavách nikdy nechýbajú a nepohrdneme nimi ani pri konkurencii iných snackových dobrôt. Ľudstvu síce chutia, ale zdravotníci varujú, že pre telo predstavujú pohromu a škodia mu. Môžu za obezitu a ďalšie zdravotné komplikácie. Vyradiť ich z jedálnička? Nemusíte. Okrem mastných a presolených zemiačikov existujú aj zdravé alternatívy, ktoré Vám budú zaručene chutiť ešte viac. Buďte originálny a vytvorte si doma svoje vlastné chipsy, po ktorých sa nebudete musieť s výčitkami postaviť na váhu.

Tu je pár nápadov a inšpirácií:

Kari-mrkvové chipsy

Aj tí, ktorí mrkvu doteraz nemali veľmi radi, zmenia názor vďaka neodolateľnej kombinácii s týmto korením. Stačí len nastrúhať mrkvu na pravidelné plátky, posypať ich kari, soľou alebo korením podľa chuti a položiť na 10-12 minút do predhriatej rúry. A chrumkavé občerstvenie je na svete!

Jablkové chipsy

Kto povedal, že chipsy musia byť slané? Pre milovníkov sladkostí sú tieto chipsy na mieru ušité. Jabĺčka narežte na tenučké pásiky, posypte zmesou cukru, škorice a muškátového orieška. Položte na plech a pečte 30-60 minút podľa hrúbky plátkov.

Chipsy so sladovým octom

K príprave potrebujete len pár sladkých zemiakov, 1/3 šálky octu a 3 lyžičky soli. Najprv vložte nastrúhané zemiaky do tejto zmesi a nechajte ich v nej odpočívať 10 až 15 minút. 15-20 minút pečte plátky z jednej a tú istú dobu aj z druhej strany.

Špenátové chipsy

Väčšina z nás v detstve špenát neznášala, ale po týchto chipsoch určite zmeníte názor. Lístky špenátu položte vopred na plech namastený zdravým olivovým olejom a posypte sušeným cesnakom. Tieto chipsy s vysokým obsahom železa pečené 12 minút nechajte ešte 5 minút vo vypnutej rúre. Tieto alternatívne chipsy nielen vynikajúco chutia, ale namiesto tuku Vám poskytnú množstvo vitamínov a nepriberiete ani kilo! Ešte ste to nevyskúšali? Tak šup-šup, za skúšku to stojí!

Zdroj a obrázky: womenshealthmag.com

Komentáre

468 ad