Diéta ako stvorená na leto: Za týždeň ľahší o štyri kilá

letoV horúcich, sparných dňoch nám príliš nechutia ťažko stráviteľné jedlá, po ktorých sme ešte unavenejší. Radšej si zahryzneme do čerstvého jablka či osviežujúceho melóna. A to je celkom dobrá štartovacia pozícia rovno pre celý jeden ozdravovací týždeň! Nielenže si organizmus dokonale prečistíte, ale ako príjemný bonus sa zbavíte aj niekoľkých kilogramov navyše. Rovno štyroch (niektorí hovoria i o 5 až 10 kg), aby sme boli presní. Nech sa páči, chudnite s magazínom life-style.

Zamestnanecká diéta

Predstavte si, túto 7-dňovú diétu vymysleli pre svojich zamestnancov v General Motors Company. Aj týmto spôsobom sa snažia dbať o zdravie svojich pracovníkov, ale i o to, aby boli spokojní, dobre naladení a cítili sa príťažlivo. Netrvalo dlho a internet doslova zahltila táto rýchla a jednoduchá diéta, ktorej hlavným cieľom je redukcia váhy. Stačí odhodlanie, pevná vôľa a o týždeň budete o štyri kilá ľahší.

Tak čo, skúsite to?

7 dní = 4 kilá dole

To je slušná motivácia, nemyslíte? 

Deň prvý: Iba ovocie

Na úvod sa je potrebné prečistiť, a to ovocím. Na ráno sa zasýťte napríklad melónom (jedzte bez obmedzení) či iným sladkým ovocím, ktoré Vám pomôže v boji proti nezdravým maškrtám. Vhodné sú aj jablká, kiwi, mango, avokádo, poobede to doplňte ešte nejakými citrusmi.

Jediné, čomu sa z ovocia vyhnite, sú banány.  Okrem toho, v tento deň nejedzte žiadne iné potraviny (ani zeleninu!), myslite aj na pitný režim a príliš sa netrápte náročnými aktivitami. Nech telo nezmoríte hneď na začiatku.

Deň druhý: Zeleninový

V tento deň si zasa „oddýchnete“ od sladkého a nahradíte ho určitými druhmi zeleniny, vítané sú najmä šaláty, cibuľa, paprika a kapusta. Práve z nich Váš organizmus získa potrebné množstvo vlákniny, metabolické procesy sa urýchlia, vďaka čomu začínate chudnúť.

Na raňajky skúste pečený zemiak s troškou olivového oleja. Je priam nevyhnutné sa ráno poriadne najesť, na obed však zvoľte niečo „ľahšie“ – šalát, uhorku, prípadne kapustu s kvapkou olivového oleja alebo octom.

Večer si dajte brokolicu na pare, špargľu alebo varenú cviklu. V prípade, že Vás pochytí neovládateľná chuť na sladké, utešte sa ďalším dňom, kedy bude znova dovolené aj ovocie a zajedzte ju cherry paradajkami.

Deň tretí: Ovocie so zeleninou

Už by malo ísť všetko akosi hladšie. Dnes je totiž možné kombinovať, síce „len“ zeleninu s ovocím, ale aj to istotne oceníte po dvoch dňoch, ktoré už máte za sebou. 

Pozor si dajte iba na banány, tie ešte nemôžete!

Raňajkovať skúste ovocie, na obed si pripravte chutný zeleninový šalát a večeru skombinujte. 

Ak môžete, uprednostňujte čerstvé pokrmy pred varenými, telo tak dostane vyšší príjem prepotrebných živín.

Deň štvrtý: Mlieko, banány a polievka

Ste presne v polovici „diétnej“ cesty a to je čas, kedy si zaslúžite menšiu odmenu. Čo hovoríte na pohár mlieka či rovno banánový koktejl?

To všetko môžete, mlieko (aj mandľové či sójové) a banány sú dnes dovolené!

A tiež si dajte polievku. Snáď ešte nikdy Vám zeleninový vývar či paradajková polievka nechutili tak, ako to bude dnes, tomu verte.

Len myslite na zúžený žalúdok, voľte radšej nízkotučné mlieko, inak by Vám nemuselo byť práve najlepšie.

Deň piaty: Hovädzie mäso na paradajkách

Deň piaty patrí hovädziemu mäsu a paradajkám. Na paradajky ste si už iste zvykli, čo sa mäsa týka, to bude zmena. Ale hovädzina je zdrojom vlákniny a bielkovín, takže ju určite nevynechávajte.

 Na raňajky si skúste dať dusený hovädzí plátok s vývarom, ak je to pre Vás priťažké, začnite paradajkami, no pravdaže bez pečiva.

Obedujte osmažené hovädzie mäso (mleté či pokrájané na tenké plátky) na malom množstve oleja, ako inak s paradajkami. Večer už opäť bez mäsa, stačí vývar a paradajky.

Plus veľa, veľa vody po celý deň.

Ak sa Vám zrazu zdá, že je Vám oblečenie nejaké voľnejšie, nie je to klam.

Deň šiesty: Mäso so zeleninou

Už sa blížite k záveru. Keď ste  to doposiaľ zvládli, dnešok bude hračka.

Máte dovolené mäso s akoukoľvek zeleninou. Nakombinujte si to tak, ako Vám vyhovuje – vývary, šalátové misy a poriadny kus mäsa, nech máte dostatok sily a výdrže. Predovšetkým polievka je skvelý zdroj energie.

Deň siedmy: Ovocno-zeleninový s troškou ryže

Hurá, zvládli ste to! Teda takmer, ešte máte pred sebou posledný deň.

Dnes to bude mix ovocia, zeleniny a ryže. Ovocie môžete počas celého dňa, na obed je skvelá dusená zelenina s ryžou,  poobede už radšej len zelenina.

Okrem vody pite aj ovocné či zeleninové šťavy.

Zmeny na Vašom tele sú teraz už zjavné a nie sú to len kilogramy navyše, ktorých ste sa zbavili.

Tak čo, oplatilo sa?

____

Zdroj:

gmdietnow.com/

skinnywithfiber.org/beginners-guide-to-7-day-gm-diet-plan/

Obrázok

freedigitalphotos.net/images/summer-girl-on-abstract-background-photo-p174457

Komentáre

468 ad