Nezabúdajte na pitnú vodu!

Voda, podstata nášho bytia, životodárna sila, nevyhnutná potreba. Aj keď poznáme magické účinky vody, mnohí z nás pitný režim nedodržiavajú. Pritom stačí tak málo a pravidelnosťou docielite zoptimalizovanie metabolizmu. Keď telu dodáte potrebné množstvo vody, látková výmena prebehne bez problémov a telo sa dostatočne detoxikuje. 

voda

Ráno, asi pol hodinu pred raňajkami, vypite toho viac, aby sa telo naštartovalo. Potom pite medzi jedlami každú hodinu. Pokiaľ pijete z menšieho pohára, tak aj častejšie. Vodu môžete striedať s bylinkovým čajom. Každopádne dodržte pravidelnosť. Ak o 8.00 vypijete prvý pohár a o 20.00 posledný, splníte normu celkom dokonale.

Pitím veľkého množstva vody znižujete riziko potenciálneho infarktu. Šesťročná štúdia, ktorá prebiehala v Amerike v roku 2002, preukázala, že tí, ktorí pijú aspoň päť pohárov vody denne, majú o 41% menšie riziko infarktu ako tí, ktorí pili denne iba dva poháre.

Nedostatok vody má veľký vplyv aj na našu fyzickú aktivitu. Spomaľuje činnosť a sťažuje chudnutie. Cvičenie si vyžaduje dostatok tekutín. Preto nezabúdajte na dôležitosť príjmu tekutín pred cvičením, počas cvičenia a rovnako aj po cvičení.

Čo treba piť?

I keď najzdravším nápojom je čistá voda, človek si môže bez obáv dopriať aj pestrejšiu paletu. Je však nutné preferovať vhodné nápoje, obmedzovať spotrebu tých škodlivých a zachádzať opatrne s nápojmi, ktoré môžu byť vhodné či nevhodné podľa toho, koľko a ako často ich pijete.

Minerálne vody stredne a silno mineralizované nie sú vhodné ako základ pitného režimu, ani ich nie je dobré piť pri určitých poruchách zdravotného stavu (napr. minerálky s vyšším obsahom soli by nemali piť ľudia s hypertenziou, obehovými problémami, obličkovými kameňmi a pod.).

pohar vody

Mlieko a kakao sú viac tekutou výživou ako nápojom a ich vypité množstvo by sa nemalo počítať do potrebného denného objemu tekutín. V prípade, že pijete kávu, nezabúdajte prísun zdravých nápojov zvýšiť, pretože káva odvodňuje. 

Najvhodnejšie tekutiny počas horúcich dní sú čistá voda, kyslé alebo horké nápoje. Sladké a presladené limonády zvyšujú pocit smädu.

Možno to vyznie ako klišé, ktoré ste už 100-krát počuli, ale pravidelný pitný režim je nevyhnutnou súčasťou zdravého životného štýlu. Veríme, že si to už tentokrát vezmete k srdcu a začnete na seba viac myslieť i v tejto súvislosti. 

Zdroj: chudnutie-ako.sk, kamzakrasou.sk

Obrázky: reachingutopia.com, uniteforclimate.org

Komentáre

468 ad