Nová Škoda Octavia III RS TDI

Pre športové autá je charakteristický benzínový motor, pretože s ním dosiahnete lepšie zrýchlenie. V českej automobilke pri modeloch RS však máte vždy na výber. Dnes sa pozrieme na naftový 2-liter s výkonom 135 kW a 184 koní, ktorého dopĺňa už tradičná automatická prevodovka DSG.

skoda octavia

O tom, že sedíte v naftovom aute sa dozviete hádam len zo zvuku výfuku. Kabína je celkovo veľmi dobre odhlučnená, a tak si užívate komfortnú a pohodlnú jazdu. Sedenie v RS modeli Vám budú pripomínať rôzne štítky, predovšetkým kombinácia týchto písmen na športových sedadlách Octavie. 

Motoricky Vás poteší krútiaci moment 380 Nm, aj preto sa môže zdať, že naftové motory sú na tom s výkonom lepšie ako benzínové. V prípade tohto naftového motora je to však o čosi horšie. Sklame Vás určite aj fakt, že oproti klasickému motoru, ktorý má parametre 110 kW/150 kW je tento v RS prevedení rýchlejší len o 0,4 sekundy, čo je takmer nič na to, že hovoríme o rozdiele 34 koní. Je to tiež ovplyvnené aj automatom, ktorý však radí perfektne, aj keď manuál je v prípade športových áut a vychutnania si jazdy azda povinnosťou.

Naftový motor má však aj ďalšiu nevýhodu. Hmotnosť. Tá je vyššia minimálne o 70 kíl, ktoré sa rozhodne prejavia na jazdných vlastnostiach RS-ky. Komfort, nedotáčavosť či stratená ľahkosť auta rozhodne nahovárajú, že by ste nad benzínom nemali dlho váhať. Celkovo je však motor kultivovaný, aj keď pri prvých kilometroch za studena je o niečo viac počuť. Čo Vás ale môže presvedčiť, tak to je rozhodne spotreba. U dieslového modelu je kombinovaná na úrovni 6,5-7 litra, pri benzíne je to o 3 litre viac a spoznáte to už po prvých zastaveniach na čerpacej stanici. 

Zdroj: automoto.cas.sk

Obrázok: briskoda.net

Komentáre

468 ad