Octavia G-Tec – ekonomická jazda so zemným plynom

Jazda na stlačený zemný plyn bola ešte v minulosti víziou mnohých automobiliek, avšak dnes tu máme prvé „lastovičky“. Kým LPG je už zaužívanou formou, ako znížiť náklady na pohonné hmoty pri benzínových motoroch, CNG je ešte stále niečo „nové“. Octavia G-Tec je však trendy už len kvôli tomu, že tento model sa začal sériovo vyrábať pre všetkých a nejde len o vzdialený koncept. Ak aj Vám záleží na ekológií a úspore, rozhodne čítajte ďalej.

SKODA_Octavia_G-Tec

Tento typ Octavie sa navonok chová ako celkom bežný kus, ktorého poháňa benzínový agregát. Aj po naštartovaní nepočuť nič také, čo by Vás vyviedlo z tohto omylu. Zmeny si však všimnete na ukazovateľoch, z ktorých jeden je umiestnený namiesto snímača teploty chladiacej zmesi a druhý predstavuje kontrolku plynového módu. Ako posledný Vás presvedčí pohľad pri tankovaní a otvorení veka nádrže. V tom, že netankujete len klasický benzín Vás utvrdí ďalšie hrdlo určené pre CNG.

1.4 TSI pod kapotou rozhodne nikoho neurazí, aj keď bolo nutné parametre trochu pozmeniť. Z pôvodných 122 koní a 90 kW zostalo len 81 kW a 110 koní. Samozrejme, je to cítiť oproti klasickému motoru, avšak nie veľmi. 12 koní však môžete potrebovať pri predbiehaní alebo ak chcete zrýchliť v krátkom čase. Aj 110 koní je však dostatočných na auto ako je Octavia.

Spotreba je ale pre majiteľov týchto áut azda najpodstatnejšia. Pri normálnej jazde dosiahnete spotrebu asi 4 kilogramy CNG na 100 kilometrov. Takúto trasu tak absolvujete za 4 až 6 eur, ak počítame s približnou cenou za stlačený zemný plyn. Rozhodne to nie je veľa, respektíve je to ešte menej ako by Vás vyšla cesta naftovou 1.6 TDI, čo je tradičný výber pri Octavií.

Pozdáva sa Vám takáto alternatíva? My v magazíne life-style si myslíme, že Octavia sa uberá celkom dobrým smerom. 

Zdroj: automoto.cas.sk

Obrázok: skoda.at

Komentáre

468 ad