Prečo jesť čučoriedky?

Čučoriedky patria medzi drobné ovocie, ktoré je pre svoju výraznú chuť veľmi obľúbené. Sú vhodné na prípravu kompótov, sirupov, sušenie i mrazenie. Majú vysoký obsah minerálnych látok, antioxidantov, vitamínu A a C. Vďaka tomu patria k najzdravším ovocným druhom. Pozitívne vplývajú na krvný tlak, nervový systém, cievy, riedia krv, zlepšujú nočné videnie a jeho ostrosť. Ich pestovanie je nenáročné, majú však špecifické požiadavky na pôdu a stanovište.

Ak Vás trápi močový mechúr, veľa pite – čaj a vodu. Napriek bolesti, ktorú pociťujete pri močení, predstavujte si, akoby z Vás choroba každou vypitou šálkou odchádzala. Jednoducho, chorý mechúr chce, aby sme ho prepláchli. Ak chcete chorobu urýchliť ovocím, doprajte si bobuľové. Jedzte maliny, čučoriedky a ríbezle. Kombinovať ich môžete aj so slivkami a červeným hroznom. Ak máte infekciu močových ciest a nemáte radi brusnicový džús, skúste jesť viac čučoriedok, ktoré pomôžu udržať Váš močový mechúr bez infekcie.

Aj vy sa občas čudujete, prečo majú čučoriedky tak modrú farbu? Je to preto, že sú bohaté na antokyany, typ antioxidantu, ktorý bojuje aj proti niektorým druhom rakoviny. Čučoriedky, ktoré obsahujú najviac týchto antioxidantov, boli schopné zastaviť rast rakoviny prostaty a rakoviny pečene u myší. Tieto zázračné bobuľky pomáhajú tlmiť aj zápaly a rýchlosť delenia buniek v črevách, ktoré sa považujú za rizikové faktory vzniku rakoviny.

Ak sa musíte veľa učiť alebo pracovať, dajte si hrsť čučoriedok s jogurtom, pretože zlepšujú pamäť. Znižujú i dopady ochorení – Alzheimerova choroba a demencia. Strava s vysokým obsahom čučoriedok môže zlepšiť schopnosť učenia, ale aj motorické schopnosti.

Čučoriedky sa používajú aj na liečbu hnačky. Látky, ktoré obsahujú, znižujú zápal , ktorý môže spôsobiť preháňanie. 

Nový výskum ukázal súvislosť medzi stravou bohatou na čučoriedky a stratou brušného tuku, teda tuku spájaného s cukrovkou a srdcovými chorobami. Zistilo sa, že antioxidanty v čučoriedkach môžu zmeniť spôsob, akým telo ukladá a spracováva cukor, a tiež riadiť hladinu inzulínu.

Zdroj: sk.265health.com

Obrázky: izrael.eu, sallyjoseph.com.au

Komentáre

468 ad