Vianočná reklama, ktorá rozplače

Hlavná myšlienka Vianoc je, aby sa stretli aj tí, ktorí si na to počas roka čas nenájdu. Nie je predsa nič smutnejšie, ako keď ostaneme na najkrajšie sviatky roka opustení, bez svojich najbližších. A o tom je aj video, ktoré sa rýchlosťou blesku šíri internetom. Magazín life-style vám o ňom prezradí viac. 

vianoce

Čas vianočný

Advent je v plnom prúde, Vianoce predo dvermi a na nás sa zovšadiaľ sypú vianočné motívy. Obchody sú plné ozdôb, z éteru znejú koledy, TV spoty a reklamné billboardy spája spoločné heslo, a teda Vianoce. Je len logické, že mnohým to ide slušne na nervy. Nepáči sa nám, keď má mobilný operátor Vianoce už koncom októbra a servíruje nám ich niekoľkokrát denne. Aj medzi reklamami s vianočnou tematikou sa však nájdu také, ktoré neotravujú, práve naopak. Sú plné silných emócií, ktoré zaručene vyvolajú aj v divákovi. Okrem kultovej reklamy o diviakovi a malom dievčatku, sa to podarilo aj reklame ďalšej, veď posúďte sami…

Rodina pokope

Nemecká spoločnosť Edeka stavila na vianočnú nôtu, ktorá je skutočne príjemná a žiadúca. Svedčí o tom aj sledovanosť jej reklamného videa na internete. Na YouTube má video už cez 10 miliónov vzhliadnutí a trúfame si odhadnúť, že to do Vianoc ešte porastie.

Čo je teda na tejto reklame také výnimočné? 

Tvorcovia sa totiž vôbec nezamerali na produkty, ktoré Edeka ponúka, nosná je myšlienka mini filmu, a to, aby sa na Vianoce stretla celá rodina a nikto neostal sám. Snahou bolo upriamiť pozornosť na čoraz väčšiu ľahostajnosť medzi ľuďmi a zdá sa, že tvorcovia trafili do čierneho. Jednoducho, zabúdame na seba, na svojich blízkych, rodičov, súrodencov… V honbe za kariérou, prípadne pod vplyvom iných „priorít“, pre nás už ani vianočné sviatky nie sú dostatočným dôvodom na stretnutie. A to je chyba, niekedy priam osudná, pretože spoliehať sa na zajtrajšok, budúci rok či ďalšie Vianoce sa vôbec nemusí vyplatiť, môže byť totiž už neskoro.

Dojímavá reklama

Video ukazuje starčeka, ktorý chystá štedrovečernú hostinu. Jeho odrastené a po svete rozlietané deti mu však na poslednú chvíľu oznámia, že tento rok nestihnú prísť. Dedka to veľmi sklame a pri pohľade na neho, ako sedí opustený za veľkým stolom a ujedá z taniera, vás stisne pri srdci.

A nie je to ojedinelý prípad, deti neprídu ani na nasledujúce sviatky, ani na ďalšie…

Niekoľko rokov nato, znova v predvianočnom období, dostanú zaneprázdnení synovia aj dcéra list, kde sa píše, že ich otec umrel. Ich to, pravdaže, položí a s výčitkami svedomia si okamžite, bez ohľadu na neodkladné povinnosti, kupujú  letenky domov, na poslednú rozlúčku s otcom.

Všetci sa stretávajú v rodnom dome, kde ich, celých uplakaných a zronených, čaká veľký šok. Starček neumrel, ba čo viac, nachystal večeru pre celú rodinu, ktorá sa konečne po rokoch stretla… Smutné, pravdivé, dojímavé.

Pri sledovaní tejto reklamy, aj počas celého predvianočného stresu a naháňania, si spomeňme na to, že posolstvo Vianoc je o niečom úplne inom.

O tom, aby nikto neostal sám.

_________

Zdroj: ok-magazin.de/people/real-life/heimkommen-herzzerreissender-edeka-weihnachtsclip-ruehrt-zu-traenen-37989.html

Obrázok: youtube.com

Komentáre

468 ad